reklama

Idem na vlastný piesoček

Blogujem už vyše roka. O blogovaní som sa dozvedel práve prostredníctvom blog.sme.sk, kde som sa zaregistroval niekedy v novembri 2005. No prvý článok som vypustil až začiatkom mája 2006, a druhý až vyše mesiaca na to. No a potom to už išlo. Ale teraz odchádzam na vlastnú adresu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Prečo som začal blogovať?
Vždy som mal sklony k písaniu, no nebolo kde. Slohové práce v škole sa píšu raz za štvrťrok, čo je nič, a často sú to témy ako "prejav" či "rozprávanie" alebo "opis osoby", alebo podobné, relatívne nezaujímavé veci. Takže škola nie. Ak by ste chceli povedať niečo o školskom časopise, tak na tej mojej (s ktorou sa práve lúčim, potešenie na mojej strane :D )máme časopis, ktorý tvoria kresby detí z prvého stupňa (OK, aj to treba, ale mohli by tam byť aj iné zaujímavé veci, a návrhov na vylepšenie bolo viac ako dosť, ale na moja už teraz bývalá škola je v tomto dosť neschopná, aj stránku nám musel robiť niekto z vonka; dosť to odflákol a keby sa to normálne povedalo tak to robím ja), čiže tu tiež priestor na realizáciu nebol.
Tlačené médiá- nula bodov, keďže som mal v tom čase 14 rokov :)
Žeby niekde inde?
Kde?
No predsa internet!
Keď som sa koncom roka 2005 dostal k rýchlemu internetu, hľadal som spôsob ako písať. Veľa ľudí ma rado publikovanie na internete kvôli priamej odozve od čiteteľov. A preto som chcel na internete písať aj ja. Tak som si založil blog.
Blogovanie sa mi začalo páčiť, aj kôli tomu že niekto moje články čítal, že mali tú "odozvu", a hlavne preto že som sa mohol zlepšovať. Blog na blog.sme.sk má jednu veľkú výhodu: prísun čiteteľov, ktorý na relatívne vyhlásený portál chodia.
Samozrejme, má aj ďalšie výhody. Jednoduchá správa, profil rovno na stránke atď. To sa mi páčilo. Taktiež sa mi zdalo fajn, že to nieje také anonymné. Anonymita na internete má aj svoje výhody. No väčšinou to končí tak, že "som v anonymite, môžem si dovoliť čokoľvek". A potom to aj tak vyzerá. To, že ľudia vedia moje meno a na fotke vidia aj to ako vyzerám, je určite plus.
No časom ma začalo to, že blogujem na nejakom portáli trochu obmedzovať. Jednak kôli tomu, že som si to nemohol úplne podľa seba upravovať, ale aj preto, že sú tu reklamy. A tak som sa začal pohrávať s myšlienkou založiť si blog na vlastnej stránke, s použitím nejakého redakčného systému.
Chvíľku som sa na jednej pokusnej doméne na freehostingu hral s Textpatternom, ale voľba nakoniec padla na Wordpress, aj preto, že som s ním nabral nejaké skúsenosti pri práci na jednom portáli. Doména nebola problém, hoci mám len subdoménu, nevadí, aspoň to nieje freehosting a časom si možno kúpim vlastnú doménu. Tak som si naištaloval Wordpress, trošku som sa pohral s jeho nastaveniami a ideme.
Časom ešte pridám asi nejakú tému, aj keď tá default je veľmi vydarená, a hlavne prehľadná, či slovenskú lokalizáciu. Pre začiatok nechám angličtinu, aj pre to, že mám Wordpress verziu 2.2 a pre tú ešte slovenčina nieje.
Čo sa týka ešte tej témy, najlepšie by bolo asi urobiť nejakú vlastnú, možno vychádzajúcu z tej default, zmeniť header či pozadie, skrátka sa s tým pohrať. Času dosť, zatiaľ to plní účel a keď budem mať okamžitú potrebu niečo so vzhľadom mojej stránky robiť, urobím to :D

Ciele môjho blogu?
Určite vybudovať si stálu čiteteľskú základňu, ktorú budú zaujímať viac-menej všetky moje stránky.
A čo bude jeho obsahom?
Určite články o dizajne a webdizajne, autách, IT (hlavne Apple a Linux), no a keď si konečne kúpim digitálny foťák, tak samozrejme aj fotky. Ak sa dostanem k vyvolaniu filmov, ktoré sa mi tu už dva roky kopia, taj tam samozrejme dám aj tie. Ale digitál je digitál, a ja mám momentálne zálusk na Canon 400D.
No a samozrejme aj nejaké tie postrehy a situácie zo života, bez ktorých by blog nebol blogom.

Takže to je o mojom novom blogu asi všetko, ešte jeho adresa: http://samo.naturprovital.eu/ .
Šup-šup s ním do rssky, čoskoro sa na ňom začnú objavovať články.

A ešte niečo o blog.sme.sk
Neodchádzam preto, ako som si všimol u iných bloggerov, že je tu nejaká "diktatúra adminov" alebo niečo také. Niečo podobné som našťastie nikdy neokúsil. Jediné, čo mi tu vadilo, bola reklama, a to, že nemám plnú moc nad komentármi. Predsa len, kým niektorý admin zareaguje na to, že má zmazať, prípadne upraviť, nejaký príspevok, chvíľu to trvá.
Dôvod, prečo odchádzam je jednoduchý: skrátka chcem ísť "na vlastný piesoček". Chcem mať svoj blog plne pod vlastnou mocou. A taktiež sa chcem dostať k php, ktoré by som sa chcel naučiť. Myslím, že riešenie problémov s RS je to najlepšie ako s tým začať. No a taktiež by som rád, keby ľudia čítali VŠETKY moje články. Tu mali napríklad články o autách relatívne nízku čítanosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Samozrejme, na mojom blogu tu na Sme sa ešte niečo niekedy objaví, nenechám ho úplne len tak.

Na záver ešte ďakujem blog.sme.sk za možnosť začať tu s blogovaním.

Samuel Kolesár

Samuel Kolesár

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Technicky založený typ. Snažím sa po svete chodiť s otvorenými očami. (na fotke v Mercedese SL) Zoznam autorových rubrík:  AutáPočítačeZo životaTechnikaAuto newsArchitektúraAutá snov-seriálSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu