reklama

Prvá európska premiéra na Bratislavskom Autosalóne-Nissan Tiida

Na Bratislavskom Autosalóne sa predstavil nový Nissan Tiida. No nieje to len slovenská premiéra, ako to zvyčajne býva, ale premiéra pre celú Európu. Je to prvá udalosť tohto typu v histórii autosalónu. To nám samozrejme nemohlo uniknúť, a tak sme sa na Tiidu pozreli zblízka. Tu sú prvé dojmy a fotky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

O tom, že sa táto premiéra uskutoční práve v Bratislave, som vedel už v dosť veľkom predstihu. Celoeurópska premiéra, to nieje len tak, a navyše sa predchvíľou konal Ženevský autosalón. No napriek tomu sa Tiida predstavila práve v Bratislave.
Priznám sa, chvíľu som pátral po pôvode názvu auta, ale nič som nenašiel. Asi si ho v Nissane vymysleli len tak. A možno to znamená niečo v japončine, čomu by som sa ale dosť čudoval, keďže Tiida je skôr pre amerického (predáva sa tam už nejakú chvíľu ako Nissan Versa) a teraž už aj pre európskeho zákazníka.
Pri prvom pohľade na auto mi nebolo celkom jasné jeho zaradenie. Väčšie ako nižšia stredná trieda, ale zároveň menšie ako van. Zaradenie do iných segmentov myslím nieje relevantné, v strednej triede sa vyskytujú skôr autá iného typu. Bude to skrátka "niečo medzi", ale predsa len by som sa skôr priklonil k tej nižšej strednej.
Spomenul som že Tiida sa nejaký čas už predáva v Amerike, konkrétne od roku 2004. To som sa však dozvedel až potom, ako som Tiidu prvýkrát videl. Predtým mi však bolo tiež jasné, že toto nieje čisto európske auto. Pozrite si nejaký americký film, autá ktoré tam vidíte sú dosť odlišné od toho, čo vidíte na našich (či iných európskych) cestách. Tiida mi skôr pripomína tú Ameriku. Netuším, čo viedlo Nissan k uvedeniu tohto auta na európsky trh, naozaj mi príde ako šitá na Ameriku. Ale však čo. Možno sa presadí aj tu v Európe.
Tiida sa bude predávať v dvoch verziách: klasický 5dv hatchback a 4dv sedan.
Štvordverový sedan sa líši len v zadnej časti. A tá sedanová zadná časť je na pôvodnú karosériu výslovne nevkusne prilepená. Keby som mal kupovať Tiidu, tak jedine päťdverák. Mimochodom, ževraj od roku 2008 má byť dostupné aj 2dv kupé, uvidíme či aj pre európsky trh.
Dizajn auta sa ešte dá okomentovať len slovom "van". Profil vanu sa skrátka nezaprie. Predok auta dosť pripomína model Quashquai. Aj zadok auta je viac-menej vanovitého tvaru.
Na Slovensku sa Tiida ponúka so štyrmi motormi: benzínový 1.6 s výkonom 81kW, dostupný s 5 stupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Ďalší motor, taktiež benzínový, 1.8 (93kW) sa kombinuje len s 6 stupňovým manuálom.
Keďže sme v Európe musí byť samozrejme v ponuke aj naftový motor. Tentokrát jeho úlohu plní 1.5 DCI s výkonom 79kW, známy z viacerých Renaultov. Rovnako ako väčší benzín sa predáva spolu so 6st. manuálom.

Resumé:
Tiida je zaujímavé auto, ktoré napriek diazajnu, ktorý nekorešponduje s európskym trhom, má šancu uplatniť sa. Nuž, uvidíme, ako sa to bude pozerať verejnosť. Samozrejme, pre nás je zaujímavá aj tým, že je to prvé auto, ktoré malo premiéru práve tu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fotky nájdete na blogu Adama Priščáka priscak.blog.sme.sk

Ešte pripomeniem, že autosalónu som sa zúčastnil v utorok 17.4.

Samuel Kolesár

Samuel Kolesár

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Technicky založený typ. Snažím sa po svete chodiť s otvorenými očami. (na fotke v Mercedese SL) Zoznam autorových rubrík:  AutáPočítačeZo životaTechnikaAuto newsArchitektúraAutá snov-seriálSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu