reklama

Apple TV-prvé dojmy

Tak som si dnes v SWP vyskúšal nový set-top box od Apple. Táto zázračná krabica rozhodne zaujme, ale otázkou je či sa uchytí na slovenskom trhu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Vráťme sa ale ku samotnému Apple TV a poďme si ho trochu "obzrieť".
Trošku ma prekvapila jeho veľkosť, resp. plocha, ktorú zaberá. Myslel som si, že je to zhruba také veľké ako Mac mini. Vlastne, možno aj je, ale tým že je nižší, pôsobí ako veľká placka. Ale myslím, že to je len prvý dojem, keď sa na to pozeráte trochu dlhšie, zdá sa vám to už menšie.
Po prvom dotyku ma mierne zarazilo, že ATV celkom slušne hreje. To je však zrejme daň za to, že absentuje ventilátor, a keďže je to vlastne plnohodnotný počítač, produkuje aj dosť tepla. Zrejme je to však úplne jedno, málokedy sa ho bude niekto dotýkať, a nakoniec absencia ventilátora je len plus, keďže v obývačke sa tak vyhnete ďalšiemu zdroju hluku. Ventilátor je aj dôvod prečo by som si do bežnej obývačky nekúpil projektor-všetky majú totiž ventilátor.
Poďme k softvéru Apple TV.
Ako "operačný systém" slúži tzv. BackRow rozhranie. Synchronizuje sa s jednou iTunes knižnicou, streamovať bez synchronizácie môžete z ďalších piatich počítačov.
Pri synchronizácii sa na harddisk Apple TV prekopíruje celý obsah iTunes knižnice z počítača. Tu by mohol nastať menší problém- disk ATV má kapacitu "len" 40GB, takže sa môže stať že miesto proste dôjde, na druhej strane nikdy som nevidel iTunes knižnicu väčšiu ako 40GB, a to som už videl všeličo :)
Pri synchronizácii ma zarazila jedna vec: keď kopírujete jednu vec, prekopírujete CELÚ knižnicu, čomu celkom nerozumiem, stačilo by kopírovať len nový obsah. Neviem, snáď sa to dá niekde v nastaveniach zmeniť, ale až tak hlboko som sa v tom nehrabal.
Prenos dát pri synchronizácii prebieha pomocou wi-fi, čo nieje žiaden problém, keďže všetky súčastné Macy sa vybavujú AirPortom. Tak isto vo väčšine PC notebookov už sú wi-fi chipy. Ak máte desktop tower, treba si ho dovybaviť wi-fi modulom, prípadne pri Macu Pro treba mať AirPort.
Ak nechcete na prenos používať wi-fi (ale to by ste museli mať naozaj dobrý dôvod), dá sa to samozrejme všetko prepojiť aj klasickým ethernet káblom.
Ešte niečo o rozhraní BackRow: je absolútne jednoduché a prehľadné, rovnako ako menu iPodu, a každý ho rýchlo pochopí. Ja som jednoducho zobral do ruky ovládač a išiel som, rovnako by sa asi zachovala drvivá väčšina užívateľov. Výhodu majú samozrejme tí, ktorí už skúšali klasické Macovské FrontRow, keďže to je s rozhraním ATV veľmi podobné. Nastavenie je taktiež veľmi jednoduché, zvládnete ho za pár minút. Pokiaľ teda máte všetky potrebné káble, prepojenie s televízorom je otázkou pár minút.
Tak to je asi tak všetko, čo sa dá po prvom živom dojme z Apple TV povedať.

Poďme si teraz trochu zafilozofovať o Apple TV a Slovenskom trhu.
Mohlo by sa zdať, že ATV je bez iTunes Store len prázdna krabica, ale nieje to tak. Ak máte filmy v kodeku H.264, ktorý Apple TV prehráva, stačí ich nahádzať do iTunes a máte ich aj v telke. Bez pripájania počítača. Možno by sa dalo povedať, že 11 tisíc je príliš veľa na prepojenie počítača s televízorom. Nuž, to by veľa aj bolo, ale ATV toho zvláda ovela viac, okrem filmov samozrejme aj hudbu, či fotky z iPhoto, ale to najlepšie je, že Apple TV dokáže nahradiť počítač pri televízore. Skrátka, na zábavu už teraz nepotrebujete ďalší počítač, stačí jeden centrálny, ktorý nemusíte k telke pripájať. Určite si takéto niečo nájde svoje zázemie. Osobne síce v najbližšej dobe asi nadobudnem "zbytočných" 11 tisíc, ktoré by som mohol minúť na ATV, ale veľké množstvo ľudí bude ochotných túto sumu dať.
Keď píšem veľké množstvo ľudí, myslím tím skutočne veľké množstvo ľudí. Dnes som sa dozvedel. že Apple TV si už objednalo cca 30 ľudí len u SWP, prirátajte si ďalších troch slovenských predajcov, a máte už celkom pekný počet. Podotýkam, nikto z nich si až doteraz nemohol Apple TV otestovať, takže určite je aj veľa takých, ktorý čakajú len na to, a potom si to kúpia. Takže tento set-top box si nájde svojich zákazníkov určite aj na Slovensku.
K tomu, aby ste ATV mohli používať, vám vlastne stačí iba televízor a počítač. Celé je to primárne určené síce pre HD-ready televízori, ale ide to aj na bežných. HD-ready televízorov však v slovenských domácnostiach rapídne pribúda (snáď sa časom nejaký objaví a v mojej obývačke, páčia sa mi najmä Samsungy), takže ani s týmto nebude problém.

Uvidíme teda, ako sa bude situácia okolo Apple TV vyvíjať. Mne sa zatiaľ táto "zázračná krabička" celkom pozdáva. A vám?

Samuel Kolesár

Samuel Kolesár

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Technicky založený typ. Snažím sa po svete chodiť s otvorenými očami. (na fotke v Mercedese SL) Zoznam autorových rubrík:  AutáPočítačeZo životaTechnikaAuto newsArchitektúraAutá snov-seriálSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu